בניית דפי נחיתה
פברואר 28, 2022

כיום כשהגולש מעוניין במוצר כלשהו , הוא פונה לרשת האינטרנט , שם הוא מעוניין לראות בדיוק את מה שחיפש. מה זה אומר מבחינתנו: שאנו צריכים לתת לגולש את מה שרצה בלי יותר מידי דברים מסביב, אנו צריכים להיות ממוקדים.

ברגע שהלקוח החליט לגשת דווקא אלינו מכל האתרים ברשת- כאן המלאכה הקשה ביותר מתחילה. איך להשאיר את הגולש באתרינו ולגרום לו לבצע פעולה כלשהיא (דוג' : רישום פרטים , הכנסת כרטיס אשראי ועוד). ברגע שהגענו למצב הזה יש לנו מס' שניות על מנת לסקרן ולשכנע אותו שהוא במקום הנכון וכדאי לו להשאיר את פרטיו.

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הינו הדף שאליו אנו ממענים את הגולשים הן מרשת האינטרנט או מקמפיינים באימייל או במקומות אחרים. דף זה צריך להכיל הסבר קצר ומושך של המוצר אותו אנו משווקים וטופס המזמין לפעולה כמו מילוי פרטים , טופס מילוי כרטיס אשראי לצורך רכישה. מטרת דף הנחיתה היא להמיר גולש לעסקה.

איך נבחר את דף הנחיתה?

הטעות הנפוצה בקרב אתרים רבים הינה לשים את דף הבית כדף נחיתה . דף הבית לרב מלא ועמוס בתכנים ובמוצרים אותם אנו מוכרים והוא אינו ממוקד , לכן דף כזה יכול להבריח את הגולשים ולא להשאיר אותם אצלנו באתר. דף הנחיתה צריך לספק הסבר קצר וקולע על המוצר אשר יוביל את הגולש לנקיטת פעולה אשר בעל האתר רוצה שינקוט. הדף צריך להיות מאוד ממוקד וחשוב מאוד הוא ליצור אווירה בטוחה ואמינה , תחושה זאת תעזור לקבלת החלטת הגולש בנקיטת הפעולה.

על מנת להשיג תוצאות טובות יש ליצור מס' דפי נחיתה , כל דף נחיתה צריך להיות ממוקד במוצר שאותו הוא מוכר ,כמו כן יש להפנות את הגולשים לדף נחיתה הרלוונטי ביותר למילות החיפוש אותם הם חיפשו ברשת כאשר אנו משפרים את דף הנחיתה , יחס ההמרה עולה (המדידה להצלחת הדף). לדוגמא אם 2000 איש נחשפו לאתרי ו 20 מהם הפכו ללקוחות – אזי יש לנו 1%המרה , אם נשפר את יס ההמרה ל 4% אזי נגדיל את מס' הלקוחות שלנו פי 4.

ועכשיו איך עושים את זה , על מה מסתכלים , טיפים לדף נחיתה מוצלח:

1. על טופס הפרטים להיות מצומצם וללא שדות חובה.
2. המודעה המובילה לדף הנחיתה צריכה להתאים לדף הנחיתה גם בתוכן וגם בפעולה המתבקשת.
3. כותרת- כיום הגולשים לא אוהבים לקרוא תוכן ארוך ומייגע וממחקרים עולה שקודם הגולש קורא את הכותרות ולכן כדאי ליצור כותרת עניינית וממוקדת.
4. כל דף צריך לקרוא לפעולה – כל דף באתר בכלל צריך להזמין את הגולש לפעולה , דף ללא קריאה לפעולה יכול להביא את הגולש ליציאה מהאתר. בדף הנחיתה כמובן שנזמין לפעולה כמו " קנה עכשיו " , "הזמן עכשיו " ," הרשם", "הרשמה לרשימת תפוצה" ועוד.
5. הטקסט עצמו : לטקסט עצמו ישנה חשיבות מכרעת , יש לכתוב בשפה גבוה וללא טעויות כתיב אך אין צורך לכתוב בשפה גבוהה מידי ולא מובנת- הגולש אוהב את הנימה האישית , אוהב להבין מהטקסט שהוא מקבל תשומת לב ושמי שעומד מאחורי המוצר הוא אדם שאיכפת לו ולא עוד מכונה משומנת שמדפיסה כסף ושלא איכפת לה מלקוחותיה. על מנת לכתוב דף נחיתה מוצלח יש צורך ביכולת כתיבה שיווקית והבנה מעמיקה של עקרונות השיווק באינטרנט. לרוב, בעלי אתרים משקיעים בעיצוב האתר ואת הטקסטים כותבים בעצמם ונמנעים מלקחת קופרייטר – דבר זה יכול לעלות ביוקר (איבוד לקוחות פוטנציאלים). לקופרייטר ישנה חשיבות רבה לכתיבת תכנים באתר ולכתיבת דפי נחיתה אשר ימשכו את הגולשים להשאיר את פרטיהם וכך נוכל להמיר גולש ללקוח.