שיווק דיגיטלי בתקציב נמוך
פברואר 22, 2022

שיווק דיגיטלי הוא אחת השיטות העיקריות לפרסום, וניתן לעשות זאת אפילו בתקציב הנמוך ביותר על ידי הכללת שיווק במדיה חברתית כחלק ממסע השיווק הדיגיטלי הכולל שלך. שיווק במדיה חברתית מאפשר לך לקדם את העסק שלך על ידי הגברת המודעות למותג, נאמנות המותג והמכירות.

אם אתה בעל עסק קטן, תהיה מודע לכך שפרסום ממלא תפקיד משמעותי במשיכת הקהל הנכון ובהבטחה שהצרכנים האידיאליים נמשכים למותג שלך. ללא הפרסום הנכון, העסק שלך עלול להישאר לא ידוע לצרכנים שיכולים לתמוך במותג שלך ולהעלות את נוכחותו.

הדרך המשפיעה ביותר לפנות לצרכנים כיום היא לפנות אליהם באמצעות מדיה חברתית. פלטפורמות המדיה החברתית השונות הפכו לחלק מהדרכים היעילות ביותר לגשת לאנשים הנכונים. המדיה החברתית לא רק מאפשרת לאנשים להתחבר לאחרים, אלא היא גם מציעה לעסקים דרך להתחבר ולתקשר עם לקוחות. זוהי שיטה המניבה תוצאות משמעותיות בעלות מופחתת. זה יכול להניב תוצאות דומות לאלו שהושגו בקמפיינים יקרים, כל עוד מיושמים הכלים והשיטות הנכונות.

כיצד התפתחה המדיה החברתית לפלטפורמת פרסום מרכזית?

מאז 2001, על פי דו"ח של OpenSIUC, המדיה החברתית הוכיחה את הצלחתה בקירוב בין אנשים. אתרים כגון Myspace.com, Bebo.com ואחרים הצליחו לחבר אנשים בעלי דעות דומות. ככל שהשנים התקדמו, הוצגו אתרים נוספים, כמו Friendster.com ובסופו של דבר Facebook.com, שהיא כיום מובילה בשיווק במדיה חברתית. עם זאת, אתרים אלה נוצרו בתחילה רק למטרות הרשת שלהם, המאפשרים לאנשים לקיים אינטראקציה זה עם זה.

ככל שהניידות והשימוש בטלפונים ניידים התפתחו, נולדו אינסטגרם, Snapchat ואתרים אחרים שאפשרו למשתמשים להתחבר, לשתף, לצלם תמונות או סרטונים ולהעלות ישירות מהטלפונים שלהם. רמת המחויבות וההתקשרות שהפגינו משתמשים בנייד עודדה יוצרים לשפר את האתרים שלהם ולשפר את האופן שבו אנשים נשארו מחוברים. אתרים כמו פייסבוק ואינסטגרם הפכו לשילוב, ומאפשרים לאנשים לפרסם באתרים בו-זמנית.

השינוי באופן שבו אנשים השתמשו בטלפונים שלהם, יחד עם אינטגרציה וכלי ניתוח אינטרנט כגון Google Analytics, הגדילו את המשמעות של מדיה חברתית עבור חברות בכל הגדלים. עסקים הבינו במהרה שהשיווק הדיגיטלי מתפתח ושלמדיה החברתית יש השפעה על הצרכנים. הם גם זיהו את ההזדמנות של פלטפורמות אלה לשתף פעולה עם משווקים, ועם הזמן, הפרסום באתרים אלה הפך נרחב.

איך מדיה חברתית מועילה לעסקים קטנים?

לשימוש במדיה חברתית יש יתרונות רבים, במיוחד לעסקים קטנים, מכיוון שהוא עוזר להגביר את הנוכחות המקוונת. נתונים סטטיסטיים הצביעו על כך שביחס לאוכלוסיית העולם, משתמשי המדיה החברתית, במיוחד אלה המעורבים מאוד, תורמים ל-42% מאוכלוסיית העולם, כלומר יש כ-3.2 מיליארד משתמשים פעילים בפלטפורמות הללו. המספרים המשמעותיים הללו מדגימים כיצד עסקים יכולים להתחבר למעשה למספר אסטרונומי של משתמשי מדיה חברתית מכל רחבי העולם.

קובעת רלוונטיות

משתמשי מדיה חברתית בודקים את החשבונות שלהם לעתים קרובות. על פי נתונים סטטיסטיים משנת 2017, השימוש היומי במדיה החברתית עמד על 135 דקות ביום, עלייה של 9 דקות בהשוואה לשנה הקודמת. רמה זו של שימוש במדיה חברתית יוצרת את ההזדמנות המושלמת למותגים לעשות לעצמם שם בפלטפורמות אלו. זה מאפשר להם להיות פעילים, לתקשר עם צרכנים ללא הרף ולבסס מודעות ורלוונטיות למותג.

מעניק אנושיות למותג

בנוסף לרלוונטיות, המדיה החברתית מספקת הזדמנות לעסקים להאניש את המותג שלהם. בין אם זה באמצעות משפיעני מדיה חברתית, פוסטים, מעורבות או תקשורת, אתה מראה לעוקבים שיש אנשים אמיתיים מאחורי החברה שלך. זה גם מדגיש שאנשים אמיתיים משתמשים במוצרים שלך. אחרון חביב, מדיה חברתית עוזרת להפחית את הרושם שעסקים הם ישויות רחוקות ולא ניתן להגיע אליהם. מדיה חברתית מתאימה אישית את הקשר שלך ומציעה לצרכנים דרך להתייחס למותג שלך ולתקשר איתו.

מגביר את המודעות למותג

כאשר מותגים מתקשרים עם צרכנים באינטרנט, הם יוצרים עניין סביב העסק שלהם. תקשורת עם צרכנים ופרסום תמונות או סרטונים שמתחברים אליהם או מעוררים צורה כלשהי של רגש הוא קריטי בהגברת המודעות למותג. נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך ש-60% ממשתמשי אינסטגרם הופכים מודעים למוצרים חדשים באמצעות פלטפורמה זו. לפיכך, שימוש במדיה חברתית ליצירת אינטראקציה ויצירת קשרים משמעותיים עוזר לך להתחבר בהתחלה עם לקוחות פוטנציאליים ולהמשיך להתחבר לעוקבים.

יוצר לידים ומעודד מכירות

מפרסמים עסקיים מודעים להשפעה שיכולה להיות למדיה חברתית על מותג. זהו פתרון שיווקי יעיל שחיוני ביצירת רמה גבוהה של מעורבות לקוחות. מציאת לידים וניצול מהם הוא חלק עצום מהמדיה החברתית. באמצעות אינטראקציה, משתמשי מדיה חברתית מתעניינים הופכים באופן קבוע ללקוחות עסקיים, לקוחות מרוצים, לקוחות נאמנים, ובהמשך למעריצים. כתוצאה מכך, המדיה החברתית הייתה יעילה מאוד בהזנקת עסקים לשלב הבא.

אילו אסטרטגיות ניתן להשתמש ובאיזה מחיר?

אחד הדברים המדהימים ביותר בשיווק דיגיטלי, בסך הכל, הוא העלות המוגבלת הכרוכה במעורבות. לבעלי תקציבים קטנים, זוהי דרך חשובה להוציא את שם החברה שלך לשוק. דפי מדיה חברתית הם לעתים קרובות בסיסיים ביצירת עניין של צרכן במותג. אז אתה צריך ליישם אסטרטגיות המושכות צרכנים ולמשוך אותם אל המותג שלך, המוצרים והשירותים שלו, באמצעות צורות שונות של שיווק דיגיטלי.

פרסם תוכן משפיע ומדהים

פרסום תוכן מדהים במדיה החברתית הוא משימה ברורה אך חיונית. אם לעסק שלך חסר תוכן שמעורר עניין, או שהוא מרתיע את הצרכנים מלרצות לשתף את המותג שלך עם אחרים, אז יש לך בעיה גדולה. תוכן רע מפחית את ההשפעה של מסע הפרסום שלך במדיה החברתית.

גילוי מחקרים הקשורים למותג שלך יכול להיות טקטיקה מועילה. המחקרים יכולים להיות על מגמות חיוביות בענף שלך או אפילו מחקר פנימי על היתרונות של המוצר או השירות שלך. על ידי שימוש במחקרים אלה והשבחתם באמצעות גרפיקה, תמונות או אפילו סרטונים, אתה יכול לחזק את הסמכות והאמינות של המותג שלך.

ארח תחרות

אירוח תחרות מקוונת במדיה חברתית או אפילו באמצעות דואר אלקטרוני יכול גם ליצור התרגשות ולשפר את המודעות למותג שלך. צרכנים אוהבים מוצרים בחינם, ועם זאת בחשבון, תגמול אותם במוצרים שלך בונה מודעות וחיוביות.

כאשר צרכנים מפרסמים על התחרות בדף המדיה החברתית שלהם ומתייגים את חבריהם, זה יוצר חיבור בינך, הצרכן וחבריהם. זה מפיץ את הבשורה ומעודד אנשים להיכנס לעמוד שלך וללמוד עוד על התחרות וגם על המוצרים שלך. אם הם גם יחליטו להצטרף לתחרות, זה יוצר אפקט אדווה וכתוצאה מכך מעורבות רבה יותר במותג.

תגמול המנצח עם המוצרים שלך גורם להם להרגיש חשובים, ויוצר חוויה חיובית עם המותג שלך. זה מעודד אותם להפיץ את הבשורה ולהמשיך לתמוך בעסק שלך, להצית עניין מתמשך ונאמנות פוטנציאלית למותג.

שתף פעולה עם משפיענים או עסקים אחרים

מדיה חברתית עוסקת ביצירת רשתות, לכן על ידי שיתוף פעולה עם עסקים אחרים ועם משפיעני מדיה חברתית, אתה יכול להרחיב את הקהל שלך במהירות. זה מאפשר לך לפנות אל הקהלים שלהם בנוסף לקהל שלך. לכן, מציאת משפיען עסקי או מדיה חברתית שקשורה לחברה שלך, לגבי נישה או סגנון חיים, מעוררת קשרים נוספים וכתוצאה מכך יותר חשיפה ומעורבות. נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך שעל כל $1 שמוציאים על משפיענים, עסקים מרוויחים $6.50. בנוסף, 88% מהצרכנים סומכים על ביקורות והמלצות מקוונות ויש סיכוי גבוה יותר לבצע רכישה.

שיווק בדוא"ל עדיין רלוונטי ומוצלח

אל תשכח ששיווק בדואר אלקטרוני הוא עדיין אסטרטגיה כדאית מאוד, והיא דורשת משאבים כספיים מינימליים! למרות שהמדיה החברתית יעילה מאוד, עבור אנשים רבים, שיווק בדוא"ל הוא עדיין קריטי עבור רוב העסקים. שימוש בסדרה של מיילים כדי ליצור קשר עם צרכנים יכול להיות בעל ערך רב. זכור שלהפגנת בלעדיות באימיילים על ידי מתן מכירות פרטיות או הצעות יש את היתרונות שלה, שכן היא גורמת לנמענים להרגיש מוערכים על ידי החברה שלך.

באופן דומה, התאמה אישית של הודעות דוא"ל על ידי זיהוי נמענים בשמם או זיהוי דפוסי קנייה בעבר יכולה לשפר את התגובות שלהם. נתונים סטטיסטיים מצביעים על כך ששיעור הפתיחה של אימייל גדל ב-29% כאשר הוא מותאם אישית, והודעות דוא"ל מותאמות אישית אלו מתהדרות בסיכוי מוגבר של 41% ללחיצה. לכן, התאמה אישית של הודעות דוא"ל היא דרך מצוינת להגביר את הביצועים של קמפיין שיווק בדוא"ל ידידותי לתקציב.

צורות אחרות של אסטרטגיות שיווק תחרותיות וחסכוניות כוללות אופטימיזציה של הפוסט שלך על ידי שילוב האשטאגים הנכונים, יצירת תוכנית תגמול, הפניה או נאמנות והקדשת זמנך ליצירת רשתות ביעילות. יישום טקטיקות אלו ואחרות באופן אסטרטגי יכול להגביל את ההוצאות תוך הגברת המודעות.

כיצד עסקים קטנים יכולים להשתמש במדיה חברתית ובשיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא צורת פרסום דומיננטית. עם זאת, כדי להצליח במדיה החברתית או בשיווק דיגיטלי בכללותו, עליך להיות בעל תוכנית. ללא הבנה מלאה כיצד הפלטפורמות הללו יכולות לעזור לך, לא תקצור את היתרונות שלהן. לפני כניסה לפלטפורמת מדיה חברתית כלשהי או יציאה למסע פרסום שיווקי דיגיטלי, שקול ליצור אסטרטגיה או לפנות לחברת פרסום שיש לה מומחיות בשיווק דיגיטלי.