למידה מקוונת
פברואר 19, 2022

למידה מקוונת פורחת כאשר יותר אוניברסיטאות ועסקים מכירים בתועלת שהיא מביאה לסטודנטים, ולעובדים לטובת שמירה על היתרון המקצועי שלהם. למעשה, eLearning מניבה הכנסות של למעלה מ-37 מיליארד דולר בשנה.

מגמה זו לא רק הולכת וגוברת בפופולריות, אלא שבקרוב היא גם עשויה להיות הדרך העיקרית שבה לומדים לומדים בבית הספר, מקבלים הכשרה בעבודתם ומשתתפים בהכשרה מתמשכת כדי לשמור על הידע והכישורים שלהם עדכניים ורלוונטיים בזמן המהיר של היום- עולם העסקים בקצב. המשך לקרוא כדי לגלות מדוע זוהי אפשרות כל כך מרגשת ונגישה עבור אנשים בכל שלבי הקריירה שלהם.

1. שיפור מיומנויות הופך נחוץ יותר ויותר

שיפור מיומנות הוא מונח המתייחס לצורך של אנשים לקחת את הכישורים הקיימים שלהם ולשדרג אותם כך שיוכלו לבצע טוב יותר בתפקידים הנוכחיים או בעלי פוטנציאל גבוה יותר לקידום לרמות גבוהות יותר. זה גם חשוב פשוט להישאר מעודכן במגמות טכנולוגיות כדי להישאר תחרותיים יותר בשוק.

בעולם המונע על ידי הטכנולוגיה של היום, שיפור המיומנות הופכת חשובה יותר רק בגלל שהטכנולוגיה משתנה כל כך מהר. אבל מעבר לכך, יותר ויותר אנשים גם בוחרים להתמקד באמצע הקריירה וכן לגוון את כישוריהם בהמשך חייהם. זהו מהלך חכם בכלכלה לא ודאית והוא מאפשר לאנשים למזג מיומנויות יוצאות דופן גם כדי לבדל את עצמם מהמתחרים.

2. למידה בקצב עצמי

יתרון מרכזי ללמידה מקוונת הוא שהתלמידים יכולים להשלים את ההכשרה שלהם בזמן שלהם ובהתאם ללוחות הזמנים שלהם. שיעורים מוקלטים, תוכן כתוב, סמינרים מקוונים ותוכנות למידה מקוונות שיתופית מקלים על כל מי שיש לו חיבור לאינטרנט לגשת לכל מה שהוא צריך.

אז עכשיו למטפלים עסוקים, עובדים במשרה מלאה או לאלה שפשוט אין להם זמן לחזור לאוניברסיטה במשרה מלאה יש הרבה הזדמנויות למצוא קורסים במשרה חלקית שבהם הם יכולים להשלים את לימודיהם בערבים שאחרי בעבודה, בסופי שבוע, או בכל פעם שהם יכולים להקדיש זמן. זה גם אופציה מצוינת עבור אלה שהם ינשופי לילה, יש להם בעיות בריאותיות או סיבות אחרות לכך שהם לא יכולים להשתלב ב"9-5" המסורתי של לוח הזמנים של בית הספר.

Class Central מעריך שלמעלה מ-23 מיליון אנשים למדו את ה-MOOC הראשון שלהם (Masive Open Online Course) בשנת 2017, מה שהביא את המספר הכולל של הלומדים שניצלו את הטכנולוגיות החדשות הללו ליותר מ-81 מיליון אנשים. יותר ויותר אוניברסיטאות גדולות, כגון הרווארד, ייל ו-MIT מציעות לאנשים גישה לאותו חומר הדרכה כמו לסטודנטים הלומדים באוניברסיטאות, ולעתים קרובות בחינם!

קורסים אלה כוללים לעתים קרובות הרצאות מוקלטות של פרופסורים המלמדים בכיתותיהם בבית הספר לתלמידיהם המסורתיים, פורומי דיון שבהם התלמידים יכולים לפרסם מטלות, לתקשר ביניהם על החומר, לשאול שאלות לפרופסורים ולסטודנטים אחרים ועוד הרבה יותר .

3. למידה מקוונת עוזרת לנו להישאר רלוונטיים בעולם המשתנה במהירות

למידה מקוונת נותנת מענה לאתגר של העולם המהיר שלנו באופן שהגדרות כיתה מסורתיות לא יכלו. הקצב שבו העולם משתנה הופך את השמירה על מכשול ניכר; ספרי הלימוד הופכים מיושנים במהירות, מה שמהווה לא רק עלות משמעותית לבתי ספר, תלמידים ועסקים, אלא גם יוצר חיסרון לתלמידים שלומדים מידע שעשוי כבר להיות מיושן.

בקורס eLearning, ניתן לעדכן חומרים במהירות ובקלות בזמן אמת. כאשר מידע חדש והתקדמות הטכנולוגיה הופכים לזמינים, במקום צורך לעדכן ולהדפיס מחדש ספרי לימוד יקרים ולא ידידותיים לסביבה, ניתן פשוט להוסיף או לעדכן מידע מקוון כדי לשמור על מידע עדכני ורענן כל הזמן.

רק המידע שצריך לעדכן דורש עריכה מה שחוסך לבתי ספר ולמעסיקים את ההוצאה האדירה של הדפסה מתמדת של חומר חדש. כידוע, הוצאה זו משאירה לעתים קרובות ילדים ולומדים בוגרים לומדים מידע שאינו רלוונטי או עדכני יותר.

4. למידה מקוונת היא חסכונית במשאבים

למידה מקוונת מציעה יתרונות רבים בכל הנוגע ליעילות כוללת. ראשית, הם אינם דורשים מבנים, חדרים או ציוד נפרדים וייעודיים. לסטודנטים יש הזדמנות להשתמש במה שיש להם בבית ובדרך כלל לא צריכים לרכוש שום דבר נוסף שרק בסופו של דבר ייזרק לפח.

ובקשר לחיסכון זה צמצום כולל בזמן ובמשאבים שאנו משתמשים בהם כדי להגיע פיזית לכיתה ובחזרה. כאשר אנו חוסכים זמן ועלויות הכרוכות בנסיעות, יש לנו יותר משאבים יקרים לבזבז על דברים שאנו צריכים לעשות (למשל: פגישות רופא, פגישות PTA) ואהבה (למשל: נסיעות או בראנץ' נינוח של יום ראשון).

יתרונות אלו מביאים לזכיות לתלמידים ולספקי חינוך. ההוצאה המופחתת הופכת גם את סוג הלמידה הזו לזול הרבה יותר עבור שני הצדדים.

5. למידה מקוונת נגישה יותר לכולם

סביבות למידה מסורתיות, במודע או לא, עלולות להוות מכשולים רציניים בפני לומדים פוטנציאליים רבים. העלויות הגבוהות יותר הכרוכות ביצירה ותחזוקה של שיעורים אישיים מונעות מאנשים רבים בעלי הכנסה נמוכה ליהנות מהשכלה שעשויה להעלות משמעותית את ערך חייהם.

אלו שאינם מסוגלים פיזית או פסיכולוגית להציג במסגרת כיתתית עלולים גם להיפגע. למרות העברת חקיקה חשובה להפיכת מבנים לנגישים יותר למגוון רחב יותר של אנשים, עדיין ישנם רבים שאינם יכולים להשתתף מסיבות אלו.

יש גם אנשים רבים שמצב חייהם מונע מהם את האפשרות להשתתף בשיעורים או הדרכה שמתקיימים בזמן ובמקום ספציפיים. אנשים עם ילדים צעירים, או עובדים בעבודות תובעניות, אולי לא יוכלו להשתתף בכיתה בשעות הבוקר, אבל אולי יהיו להם כמה שעות בערב להקדיש לחומרי הדרכה לפי דרישה. לאלו מאיתנו המעוניינים בגישה שווה לחינוך, תמיכה בלמידה מקוונת היא דבר לא מובן מאליו.

למידה מקוונת מועילה הדדית לכל המעורבים

היתרונות הקשורים ללמידה מקוונת הם עצומים ומגוונים בכל הקשת. עסקים מחפשים יותר ויותר למידה מקוונת כדי להכשיר עובדים במוצרים חדשים, יישומי תוכנה או חידושים עסקיים אחרים שהעובד יצטרך כדי להצטיין בתפקידו.

בעולם העסקים של היום לחברות יש לרוב מיקומים ומשרדים רבים, וגם, בקצב גדל במהירות, עובדים מרוחקים או עובדי טלפון. אם אתה אחראי על מתן הכשרה חדשה לעובדים שלך או שאתה אדם המחפש לרכוש מיומנויות חדשות לעבודה חדשה או נוכחית, תמצא שפע של הזדמנויות ללמוד, לעסוק ולהתחבר עם עמיתים ולומדים אחרים מקוון.

מעסיקים המעוניינים להכשיר מספר גדול של עובדים הפרוסים על אזורים גיאוגרפיים גדולים יעמדו בפני הוצאה ניכרת אם הם ייאלצו להביא את האנשים הללו למקום מרכזי אחד, או, מצד שני, להורות למאמנים ארגוניים לנסוע למגוון מיקומים. בעזרת למידה מקוונת, משתמשים יכולים לגשת לחומרי הדרכה, לצפות בהרצאות חיות או מוקלטות, לבצע הערכות, ליצור אינטראקציה עם מדריכים ולומדים אחרים, הכל מהבתים או המשרדים שלהם בכל מקום שבו הם נמצאים.

מנקודת המבט של העסק, החיסכון בעלויות בשיטה זו ברור. חברות נמנעות מלשלם את העלויות הניכרות בנסיעות, לינה ושטחי משרדים המוקדשים להדרכה יחד עם הציוד הדרוש כדי להכיל פעילויות אלו.

כסטודנט, העלויות הנמוכות יותר הכרוכות בניהול תוכניות אלו יכולות להפחית במידה ניכרת את הוצאות שכר הלימוד הכוללות התחשבות בתקורה של הצעת תוכניות אלו במשרד או בית ספר מרכזי. ועם התקדמות הטכנולוגיה, מעט הולך לאיבוד או מוקרב מבחינת איכות ההדרכה שניתן להציע. למעשה, שימוש בטכנולוגיות מולטימדיה יכול להפוך את האימון להרבה יותר חזק ואינטראקטיבי ומספק לתלמידים חינוך איכותי.

סיכום

למידה מקוונת היא, ברוב המקרים, שיטת לימוד נגישה, גמישה ויעילה יותר שאנשים מכל הגילאים והענפים יכולים להפיק ממנה תועלת. אבל סטודנטים ויזמים צריכים להבטיח שההכשרה שהם מקבלים היא לגיטימית ומובילה להסמכה רשמית ולפחות תעודה, במיוחד אם הם מתכננים להשקיע סכומים משמעותיים.

עם למידה מקוונת, בין אם בסדנאות או קורסים דיגיטליים, אתה יכול להבטיח שתישאר לפני המתחרים המקצועיים שלך תוך הוספת הסמכה חשובה לחבילת הכישורים שלך.

אם תחום השיווק הדיגיטלי קוסם לך, למד את ההתמחויות העיקריות בדיגיטל עם סדנאות שיווק דיגיטלי.