8 טיפים לתחזוקת מחשב PC עם Windows 11
ינואר 19, 2023

המחשב שלך מריץ Windows 11 ואתה מחפש את הדרכים הטובות ביותר לשמור על פעילות חלקה ומיקסום ביצועי המחשב? אם כן, הפוסט הזה בשבילך. נסקור כאן את כל הטיפים והטריקים הדרושים לשמירה על מערכת ההפעלה שלך, כדי להבטיח שהיא פועלת בצורה תקינה ומאובטחת.

1. בדוק אם קיימים עדכוני מערכת

שמירה על עדכניות Windows 11 חיונית להגנה על האבטחה של המערכת שלך. מיקרוסופט משחררת באופן קבוע עדכונים לתיקון באגים בתוכנה, הוספת פיצ'רים חדשים, ותיקון בעיות אבטחה. חשוב לבדוק אם קיימים עדכונים באופן קבוע כדי לוודא שלמערכת שלך יש את תיקוני האבטחה העדכניים ביותר.

כדי לחפש עדכונים, עבור אל התחל > הגדרות > Windows Update ובדוק אם קיימים עדכונים. אם שדרוג כלשהו זמין עבור מחשב ה PC שלך, תוכל להתקין אותו על ידי בחירה באפשרות "הורד והתקן" או "Download & Install".

2. הסר תוכנות מיותרות

אף אחד לא אוהב מחשב עמוס, במיוחד כשאתה מנסה לשמור על מערכת ההפעלהWindows 11  במצב אופטימלי ולהוציא ממחשב ה PC את הביצועים הטובים ביותר כך שתוכל לשמור על רמת פרודוקטיביות גבוהה. עם הזמן, אתה עלול לצבור הרבה תוכנות ויישומים שאינך צריך. כדי לפנות מקום בכונן הקשיח שלך ולייעל את המערכת שלך, מומלץ להסיר את כל התוכנות שאין לך צורך בהן.

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לנווט ללוח הבקרה ולאחר מכן ללחוץ על תוכנות > הסרת תוכנות. שם תראה רשימה מפורטת של כל התוכנות המותקנות כעת במחשב שלך, כולל נתוני נפח דיסק, תאריך התקנה וכד'. אתה יכול לקחת את הזמן ולעבור על הרשימה, ולהסיר את כל התוכנות שאינך זקוק להן.

דרך מקוצרת להסרת תוכנות: פתח את תפריט התחל, הקלד את שם התוכנה ולאחר מכן לחץ עליה באמצעות לחצן העכבר הימני ובחר ב"הסר". שיטה זו עובדת היטב אם אתה יודע בדיוק אילו תוכנות אתה רוצה להסיר.

דרך נוספת, שמזכירה יותר את אופן הסרת התוכנות בווינדווס 10 – שימוש באפליקציית ההגדרות ("Settings") כדי להסיר תוכנות. פשוט לחץ על סמל החיפוש בשורת המשימות, הקלד "הגדרות" ולאחר מכן לחץ על אפליקציות > אפליקציות ותכונות. תראה רשימה של כל היישומים המותקנים במחשב שלך. לאחר מכן תוכל לבחור את אלה שברצונך להסיר ופשוט לחץ על "הסר התקנה".

כדאי גם לדעת כי ווינדווס 11 מגיעה עם תוכנות של מיקרוסופט המותקנות כברירת מחדל כגון Xbox Live, Microsoft Teams, ואחרות. לכן כדאי לעבור על רשימת התוכנות המותקנות כבר לאחר התקנת מערכת ההפעלה ולהסיר תוכנות שאתה יודע שאין לך צורך בהן.

 

3. ניקוי קבצים זמניים

קבצים זמניים הם נוצרים על ידי תוכנות ויישומים, בדרך כלל במהלך ההתקנה או בזמן הפעלת התוכנה. הם יכולים לתפוס הרבה מקום בדיסק ויכולים לגרום לביצועים איטיים. כדי למחוק קבצים זמניים, תוכל להשתמש בכלי ניקוי הדיסק המובנה או באפליקציית ההגדרות.

כדי למחוק קבצים זמניים באמצעות אפליקציית ההגדרות, פתח את אפליקציית ההגדרות ("Settings" באנגלית) ועבור אל מערכת > אחסון. ווינדווס 11 כברירת מחדל מציג נתונים על הדיסק הראשי, כונן C. תוכל בשלב זה להקליק על "קבצים זמניים" ומיד לאחר מכן על "פנה מקום כעת" (או "remove files" באנגלית).

במסך אחסון > אפשרויות מתקדמות תוכל בין היתר לראות את כל הכוננים של המחשב שלך ולבצע בהם פעולות כגון הסרת קבצים זמניים, מחיקת קבצים גדולים והסרת תוכנות.

לחלופין, אתה יכול להשתמש בניקוי הדיסק. כדי להפעיל את ניקוי הדיסק, הקש "Windows + R" כדי לפתוח את שורת ההפעלה, הקלד cleanmgr והקש על Enter או לחץ על אישור. בחר את הכונן שברצונך לנקות ולאחר מכן בחר אישור. תחת קבצים למחיקה, בחר את סוגי הקבצים שיש להיפטר מהם. כדי לקבל תיאור של סוג הקובץ, בחר הצג קבצים. לבסוף, לחץ על ניקוי קבצי מערכת כדי למחוק קבצים מיותרים.

4. ביטול שירותים שאינם בשימוש

שמירה על הפעלה חלקה של מחשב עםWindows 11  דורשת ממך יותר מסתם עדכון מערכת או תוכנה מדי פעם. פעולה חשובה נוספת היא לוודא שאתה משבית שירותים שאינם נמצאים בשימוש עוד. זה יעזור לפנות משאבים ולהבטיח שהמערכת שלך פועלת בצורה יעילה ככל האפשר.

הקש Win + R כדי לפתוח את תיבת ההפעלה, הקלד services.msc ולחץ על Enter. פעולה זו תפתח את חלון 'שירותים'. כעת, מצא את השירות שברצונך להשבית ולחץ עליו לחיצה כפולה. אם הוא פועל, לחץ על עצור. לאחר מכן לחץ על לחצן הבחירה שליד 'סוג הפעלה' ובחר ידני מהרשימה הנפתחת. לחץ על אישור.

לחץ כאן לרשימת שירותים שניתן לבטל בצורה בטוחה

 

5. הפחתת השימוש באפקטים חזותיים

לWindows 11  יש מגוון רחב של אפקטים חזותיים שיכולים להיות נעימים מאוד לעין. החיסרון של האפקטים הללו הוא שהם תופסים חלק גדול ממשאבי המחשב שלך ויכולים להאט אותו. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים בהן תוכל לייעל את ההגדרות ולקבל את הביצועים הטובים ביותר מהמחשב שלך.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להשבית את כל האפקטים החזותיים שאינם נדרשים. ניתן לעשות זאת על ידי הקשת  Win + X כדי לפתוח את תפריט ההגדרות, בחירה ב"מערכת", ובתפריט הצדדי בחירה ב"נגישות". כדי להשלים את הניווט לחץ על "אפקטים חזותיים" להרחבת האפשרויות של אפקטים חזותיים. בשלב זה תוכל לבטל את הסימון של כל אפקט שאינך צריך. כך למשל תוכל לבטל אנימציות (פיצ'ר שפועל כברירת מחדל).

6. הוספת זיכרון עבודה עם ReadyBoost

דרך נוספת לייעל את עבודת המחשב היא להפעיל את ReadyBoost שהיא תכונה המאפשרת למחשב שלך להשתמש בהתקני אחסון חיצוניים כזיכרון עבודה.

באמצעות ReadyBoost תוכך להשתמש בכונן מסוג USB או בכרטיס SD כדי להגביר את הביצועים של המחשב האישי שלך. זה עובד על ידי ניצול השטח הפנוי במכשיר כדי לאחסן נתונים שבדרך כלל היו מאוחסנים ב-RAM  של המחשב שלך, ומעניק לך שיפור ביצועים מבלי לשדרג את ה RAM.

כך תוכל להפעיל את ReadyBoost ב Windows 11:

ראשית, חבר למחשב את ההתקן הנשלף שבו ברצונך להשתמש עם ReadyBoost. לאחר מכן פתח את סייר הקבצים ונווט אל "המחשב שלי" ("This PC" באנגלית). כעת לחץ לחיצה ימנית על הכונן שבו ברצונך להשתמש עם ReadyBoost ובחר ב"מאפיינים". לחץ על הכרטיסייה ReadyBoost.

בשלב זה Windows יקבע אםReadyBoost  יכול לעבוד עם ההתקן שחיברת. אם הוא לא יכול, תראה מיד הודעת שגיאה. אם זה כן אפשרי, Windows יקבע בכמה מקום פנוי עליו להשתמש כדי לייעל את הביצועים, ותוכל ללחוץ על תיבת הסימון שאומרת "השתמש במכשיר זה" ולבחור כמה שטח ברצונך להקצות. לאחר שתסיים, לחץ על החל ואתה מוכן לצאת לדרך!

ReadyBoost יכול לעזור להגביר את הביצועים מבלי שיהיה עליך לשדרג את זיכרון ה RAM שלך או לקנות מחשב חדש, אז בהחלט שווה לנסות את זה.

 

7. שינוי הגדרות צריכת החשמל

אחת ההגדרות החשובות ביותר שבעלי מחשבים מתעלמים מהן לעיתים קרובות הן הגדרות צריכת החשמל. מעבר להשפעה על הביצועים, ההגדרה הזאת משפיעה גם על חיי הסוללה אם אתה משתמש במחשב נייד או טאבלט.

ב Windows 11 אתה יכול לבחור בין שלושה מצבי צריכת חשמל שונים: הביצועים הטובים ביותר, חיי הסוללה הטובים ביותר ומצב מאוזן. לכל אחד מהמצבים הללו יש סט הגדרות משלו שניתן להתאים אותם עוד יותר כדי לענות על הצרכים שלך.

כדי לשנות את מצב ההפעלה, בחר התחל > הגדרות > מערכת > חשמל וסוללה. כאן תוכל לבחור בין מצבי צריכת החשמל השונים.

אם אתה משתמש בלפטופ או טאבלט, אתה יכול לשנות את הגדרות החשמל כדי למצוא את האיזון שלך בין ביצועים ושימוש בסוללה. לדוגמה, אם אתה רוצה ביצועים מקסימליים בזמן שהמחשב שלך מחובר לחשמל, אתה יכול להגדיר עבודה ב High Performance כל עוד הוא מחובר לחשמל, ועבודה במוד של חיסכון באנרגיה כאשר הוא אינו מחובר לחשמל.

על ידי בחירת מצב צריכת החשמל הנכון וביצוע כמה התאמות, תוכל להפיק את המרב מהמחשב שלך.

8. סריקה לאיתור תוכנות זדוניות ווירוסים

שמירה על בטיחות המחשב מפני וירוסים ותוכנות זדוניות היא חיונית כדי להבטיח את פעולה חלקה. גם אם יש לך את תוכנת האנטי-וירוס הטובה ביותר, עדיין חשוב לסרוק באופן קבוע אחר תוכנות זדוניות ווירוסים כדי להסירם. למרבה המזל Windows 11 כולל כלי אבטחה מובנים שיכולים לעזור לך לעשות זאת.

הרבה אנשים עדיין לא מכירים את  Windows 11מספיק טוב כדי לדעת איך לסרוק ולהסיר איומים. אל דאגה, פשוט עקוב אחר השלבים הבאים כדי לסרוק במהירות ובקלות אחר וירוסים ותוכנות זדוניות ב Windows 11:

הגנה מפני וירוסים ונוזקות אחרות עם  Windows Security

Windows 11 מציעה דרך מצוינת להגן על המחשב שלך מפני וירוסים ותוכנות זדוניות. כדי לפתוח את Windows Security  עבור אל התחל והקלד "Windows Security" בתיבת החיפוש. לאחר מכן, לחץ על אפליקציית Windows Security בתוצאות החיפוש כדי לפתוח אותה.

לאחר פתיחת האפליקציה, תראה את מסך הבית של Windows Security. כאן תמצא מגוון אפשרויות שיעזרו לך להגן על המחשב שלך מפני תוכנות זדוניות ואיומים אחרים. אתה יכול להפעיל סריקה מהירה כדי לבדוק במהירות איומים כלשהם, להשתמש באנטי-וירוס המובנה של ווינדווס כדי לזהות ולהסיר איומים בזמן אמת, או לבצע סריקה לא מקוונת כדי להיפטר מנוזקות עקשניות שקשה להיפטר מהן בסריקה רגילה.

ככלל אצבע מומלץ גם להשתמש באנטי-וירוס של צד שלישי (אפשר גם חינמי) כדי לבדוק אם יש וירוסים במחשב. בהתאם לאופי השימוש והעבודה שלך עם המחשב, עליך להעריך את צרכי ההגנה שלך ולבחור את תוכנת האנטי-וירוס הטובה ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלך.

השתמש ב Malwarebytes

Malwarebytes הוא כלי מתקדם להגנה מפני וירוסים שניתן להשתמש בו כדי לסרוק אחר וירוסים ותוכנות זדוניות ב Windows 11. כדי להתקין Malwarebytes בצע את השלבים הבאים:

  1. בקר ב Malwarebytes.com ולחץ על כפתור "Download Now".
  2. לאחר השלמת ההורדה, פתח את תוכנת ההתקנה וקבל את הסכם הרישיון.
  3. בצע את ההוראות להתקנת Malwarebytes במחשב שלך.
  4. לאחר ההתקנה, פתח את אפליקציית Malwarebytes ולחץ על כפתור "Scan".
  5. גלאי הווירוסים יסרוק במהירות וירוסים ותוכנות זדוניות במחשב שלך.
  6. אם יתגלו זיהומים כלשהם, Malwarebytes יתריע בפניך לנקוט בפעולה כדי להסיר אותם.

 

סיכום

תחזוקת Windows 11 במחשב שלך חיונית למניעת שגיאות, באגים ובעיות ביצועים. זכור, תחזוקה שוטפת היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהמחשב שלך פועל בצורה מיטבית. הקדשת זמן לבדיקת עדכונים באופן קבוע ולביצוע משימות תחזוקה שוטפות, תבטיח שתפיק את המרב מהמחשב שלך ושהוא מאובטח ונקי מאיומים פוטנציאליים.

אם יש לך תוכנות שאינן בשימוש במחשב שלך, עדיף להסיר אותן כדי לפנות את שטח אחסון. אותו כנ"ל לגבי קבצים זמניים.

על ידי ביצוע העצות האלה, אתה אמור להיות מסוגל לשמור על המחשב שלך פועל בצורה חלקה ובטוחה. אם אתה מגלה שהמערכת שלך עדיין מתפקדת בצורה גרועה לאחר יישום העצות הללו, ייתכן שהגיע הזמן לשקול החלפה, תיקון המחשב או שדרוג של חלק מהחומרה שלך. שירות מומלץ עבורך הוא טכנאי מחשבים בחיפה ובקריות.

 

מה לעשות אם עדיין אין לך Windows 11?

ווינדווס 11 היא מערכת הפעלה מוצלחת ומומלצת לשימוש הן מבחינת חווית המשתמש הנוחה והם מבחינת הביצועים הטובים. אם אתה מתכנן לשדרג לווינדווס 11 מ Windows 10, אתה אמור לקבל הודעה דרך Windows Update ברגע שהשדרוג מוכן למחשב האישי שלך.

לפני ההתקנה, אנא עיין באפליקציית PC Health Check כדי לוודא שהמחשב שלך עומד בדרישות המערכת המינימליות עבור Windows 11, כולל מידע מורחב שמיקרוסופט מפרסמת לגבי בעיות ידועות שעלולות להשפיע על המכשיר שלך.

הערה: לא כל המחשבים מתאימים לשדרוג ל  Windows 11- מיקרוסופט ממליצה להשתמש באפליקציית PC Health Check  כדי לוודא שהמחשב שלך עומד בדרישות המערכת לפני שתמשיך בשדרוג.

 

המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לשני המינים.