כל מה שכדאי לדעת על דרופשיפינג
ספטמבר 12, 2022

בעבר, בכדי להרוויח כסף ממכירה, אדם היה צריך להקים חנות פיזית או בזמן מתקדם יותר, חנות אינטרנט ברשת. בכדי לעשות זאת, הוא היה צריך למצוא את המקום המתאים לצורך השכרת מבנה כלשהו שישמש כחנות שלו, לרכוש מוצרים, להתנהל מול ספקים ועוד. לצורך הקמת אתר אינטרנט, הוא נדרש לבחור בבונה אתרים מקצועי, מעצב אתרים, חברת אחסון אתרים ועוד. כיום, כבר אין צורך לבצע את כל הפעולות הללו בכדי להרוויח כסף ממכירות וכל שיש לעשות הוא לבחור בדרופשיפינג. אם אתם תוהים במה מדובר, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

דרופשיפנג – מה זה אומר?

התפקיד שלכם בדרופשיפינג יהיה לדאוג שכל מוצר יגיע מהיצרן ללקוח. ההבדל בין דרופשיפינג לבין חנות רגילה הוא שהמוצר לא עובר בידיים של המוכר, אלא יגיע באופן ישיר מהלקוח ליצרן. הדרופשיפינג הוא מודל חוקי בכל העולם ועל כן, אם אתם חוששים מפני כניסה לתחום זה, כדאי שתדעו שאין בכך שום סיכון כלשהו לביצוע פעולה שאיננה חוקית. כמובן שחשוב מאוד להבין כי יש לכם אחראיות על תהליך המכירה והוא חייב להתבצע בצורה נכונה וללא שום תקלות.

כיצד מתחילים לעסוק בדרופשיפינג?

אם אתם מעוניינים לעשות כסף בשיטה זאת, כל שעליכם לעשות זה לבחור ראשית כל פלטפורמה שבה אתם רוצים למכור. כיום ארבעת הפלטפורמות הפופולאריות ביותר בתחום זה הן: אמזון, איביי, שופיפיי, ווקומרס שהיא למעשה פלטפורמה המצויה בתוך וורדפרס.

אם תבחרו לעשות זאת באמאזון או באיביי, תהיה לכם חנות שתבלע בתוך האתר ועל כן, תהיה לכם גם תחרות משמעותית וקשה יותר וכן, יהיה לכם קשה יותר למתג את החנות שלכם. כמו כן, לא תהיה לכם אפשרות ליצירת קשר עם הלקוחות שלכם ועל כן, לא תוכלו לשמר את הלקוחות או לנסות למכור להם שוב מוצרים. אם תבחרו לעומת זאת בווקומרס או שופיפיי, הרי שתקימו חנות דרך דומיין שלכם והיא תעמוד כאתר. בשל כך, תהיה לכם אפשרות להביא לקוחות בצורה קלה יותר לחנות באמצעות פרסום ברשתות החברתיות וכן, תוכלו למתג את החנות שלכם בצורה קלה ונוחה יותר.

לאחר שתבחרו את הפלטפורמה הרלוונטית, תדרשו להירשם ולבחור באופציה של מכירה. לאחר מכן, תדרשו להגדיר מה אתם בדיוק אתם מעוניינים מוכרים. חשוב מאוד לבחור את הספק הטוב ביותר למכירת המוצרים שלו, כאשר כיום הספקים הפופולאריים ביותר עבור אנשים שרק מתחילים בתחום הם עלי אקספרס ואמאזון. אם אינכם מתחילים בתחום, אתם יכולים לחפש לכם גם ספקים אחרים שתוכלו לשווק את המוצרים שלהם.

כיצד זה עובד?

לקוח שנכנס לחנות שלכם ובוחר מוצר, ישאיר בדף של המוצר את הפרטים שלו. הפרטים הללו יכללו את הכתובת שלו למשלוח. כל שעליכם לעשות זה לקחת את הפרטים שהותיר הלקוח ולהעביר אותם לספק שלכם. לאחר מכן, עליכם להזמין את המוצר ולשלם עליו, כאשר מחיר המוצר יהיה זול יותר מהמחיר שבו אתם מוכרים את המוצר. את המוצר עליכם לשלוח לכתובת שהלקוח השאיר בדף המוצר.

מהם היתרונות והחסרונות בשיטת  דרופשיפינג?

ישנם לא מעט יתרונות בדרופשיפינג, כאשר היתרונות הם: אתם חוסכים בייצור של המוצר וכן באחזקה שלו, באחסנה שלו ובשליחה שלו. אם המוצר לא נמכר, אתם לא מפסידים מכך מבחינה כלכלית, אתם לא משקיעים מבחינה כספית וזאת משום שהמוכר משלם רק כאשר יש קונה. יתרון נוסף הוא היכולת שיש לכם למכור כמות לא מוגבלת של מוצרים. החסרונות שיש בשיטה הם: אם המוצר מגיע במקרה באיחור או שהוא מגיע תקול, האחראיות היא עליכם ואתם תדרשו לשלם על כך. חיסרון נוסף הוא עמלות מכירה שהאתרים מטילים. מדובר על עמלות שיכולות להגיע עד 15 אחוזים. מעבר לכך, הסחורות לא עוברת דרכיכם ועל כן, אינכם יכולים לדעת באמת האם המוצר שאתם מספקים ללקוח איכותי או שאיננו איכותי. בנוסף לכך, אינכם שולטים על המלאי והספק לא מעדכן מראש על חוסרים ועל כן, יש חשש שתמכרו מוצרים שכבר לא מצויים במלאי והדבר ישפיע לכם על דירוג החנות.

אין ספק כי יש יתרונות וחסרונות לשיטת הדרופשיפינג ועל כן, חשוב מאוד להכיר ביתרונות ובחסרונות הללו טרם מחליטים האם לבחור בשיטת מכירה זאת. למידע נוסף מומלץ לבקר באתר של Merchant Center שמציעים טיפים ומאמרים מועילים בנושא.