קונים תרופות באינטרנט? כך לא תיפלו בפח
אפריל 22, 2021

קניות מקוונות צומחות בקצב מהיר. יש חנות מקוונת חדשה לכל צורך בימינו, וגם בתי המרקחת מצטרפים לכיף.

ברפואה, כנראה שחשוב יותר מכל תחום אחר לדעת את מידת האמינות של האתר ממנו אתה מזמין. אתה צריך לדעת את הסכנות וכיצד להימנע מהן לפני שאתה בכלל מתחיל לבצע הזמנה.

קניות מקוונות – נוחות מפתה

קניות מקוונות זו חוויה נהדרת הנוחה מכל מקום שבו אתה נמצא, עם משלוחים ישר עד לדלת. זה קל כמו לפרוס עוגה! לחנויות מקוונות יש מגוון יתרונות. ממחירים זולים יותר ועד לנוחות הקנייה מהנוחות של הבית שלך. עם זאת, חשוב לא למהר לקבל החלטות משום שיש לפרקטיקה הזאת גם כמה חסרונות פוטנציאליים.

תרופה? תוסף? או פשוט זיוף?

בקניית תרופות דרך האינטרנט יש סכנות רבות, ביניהן ענף התוספים, יש תוספים שניתן לרכוש, שישראל לא מגדירה אותם כתוספי תזונה ואילו במדינות אחרות הם קיבלו את התווית הזו. בעצם מדובר בתוספים שלא אושרו על ידי משרד הבריאות שלנו, מה שהופך את זה לתחום פרוץ ומסוכן, לכן צריך שנהיה על המשמר בכל הנוגע להזמנת תוספים מחו"ל. דוגמא נוספת היא תכשיר בשם קמגרה אשר במדינות רבות זוכה לכל האישורים הנדרשים ולמעשה קמגרה מיוצרת ע"י חברת תרופות בינלאומית אבל בשל איטיות בתקינה הישראלית משרד הבריאות טרם מכיר בתכשיר ולכן נאסרה הפצתו בשלב זה. יש לציין כי ייבוא אישי וצריכה אישית ככל הידוע לנו כן אפשריות, שוב בהתייחס לדוגמת הקמגרה כמקרה בוחן ממנו אפשר ככל הנראה להכליל על תופעה רחבה יותר של קניית תכשירים ותוספים דרך האינטרנט, בחלק מהמקרים עוד לפני שהתקינה והאישורים הישראליים מספיקים ליישר קו.

תכירו את הסכנות

כאשר אתה קונה תרופות באינטרנט, דברים רבים עלולים להשתבש – ההוראות עלולות להיות שגויות, אזהרות לגבי מינון עשויות לא להתאים לצרכים שלך, הכל יכול להיות כתוב בשפה זרה שבה אתה צריך להשתמש במתרגם.

איכות המוצר לא תמיד בטוחה. מוצרים כמו מזון שפג תוקפו עלולים להיות מסוכנים לרווחתכם ואף מסוכנים כאשר אתם קונים אותו מחו"ל. עם זאת, גם סחורה מזויפת היא בעיה, ולכן יש לוודא שהמוכרים מבהירים מהו הרישיון שלהם.

פרסום מטעה

תעשיית רכישת התרופות אינה מפוקחת, ולכן מוכרים רבים יפרסמו אי דיוקים ויבטיחו הבטחות שווא. שימו לב שאתם תמיד צריכים להיזהר מכל טענות מופלאות. לפני רכישת מוצר צריך לבדוק עד כמה הוא רך ומה יש למשרד הבריאות לומר עליו. ודא שהחברה המוכרת מוצר זה ידועה גם באמינות שלו. לחנות המקוונת הזו יש גם בית מרקחת באינטרנט. כדאי לוודא ששיווק התרופות יתבצע אך ורק בבתי המרקחת, ושאתר מוכר התרופות מתנהל תחת בית מרקחת שייקח עליו אחריות. דבר אחד שמייחד את האתר הזה הוא החיבור לבית מרקחת. הם בעלי רישיון ויש להם מידע ליצירת קשר שניתן לראות.

בדיקת אמינות

המבחן לאמינותם יהיה האם החנות או לקוחות קודמים מזכירים אותם. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לברר כמה שיותר על החברה ממנה אתה מזמין, זה יכול לעזור לשקט הנפשי שלך וגם לוודא שמדובר בעסק לגיטימי. למרות שזה אולי נראה כמו יותר עבודה ממה שרצית, המאמץ הזה לא יתבזבז. רכישת דברים באינטרנט עלולה להיות מסוכנת לפעמים אז פשוט תוודא שאתה נוהג בזהירות הנדרשת בעת הזמנת תרופות באינטרנט.